Business

New York Post releases Hunter Biden report on suspicion of newsroom

The New York Post’s top-page article on Wednesday’s Hunter Biden was written primarily by a staff reporter who refused to list his name, two post employees said.

Bruce Golding, a tabloid reporter owned by Rupert Murdoch since 2007, was concerned about the authenticity of the article and refused to allow the use of the signature line, two postal workers retaliated. He was afraid and spoke on condition of anonymity.

An article that came later in the fierce presidential election suggested that Joseph R. Biden, Jr., used his position to enrich his son’s hunter when he was Vice President. The post created the story based on photographs and documents that the paper said it was taken from a laptop hard drive allegedly owned by Hunter Biden.

Five people who knew the internal workings of the tabloid said many post-staff questioned whether the paper was sufficient to verify the authenticity of the contents of the hard drive. The staff was also concerned about the reliability of the source and its timing, people said.

This article lists two sources. Former President Trump adviser Stephen K. Bannon faces federal fraud charges that allegedly made the paper aware of hard drives last month. And Rudolph W. Giuliani, the president’s personal attorney, is said to have handed a “copy” of the hard drive to paper on October 11.

Keep up with the 2020 elections

Giuliani said, “No one else receives it, or if they receive it, they will spend all their time trying to contradict it before issuing it.” He said he chose the post.

On October 11th, top editors gathered to discuss how to use the materials provided by Giuliani. This group included tabloid veteran Colin Allan, known as Col. Stephen Lynch, Editor-in-Chief of the Post. According to someone with knowledge of the conference, Digital Editor-in-Chief Michel Gottelf. Alain, who served as post editor-in-chief from 2001 to 2016 and returned as an advisor last year, urged his colleagues to act swiftly, he said.

As the deadline approached, the editors pressured staff to add a signature line to the story. At least one other than Golding refused, said two post-journalist. A post spokeswoman did not comment on how the article was written or edited.

An article entitled “BIDEN SECRETE-MAILS” was posted Wednesday in two signature lines by Murdoch-owned Fox News, deputy political editor Emma-Jo Morris, who joined the paper four years later, and post-reporter Gabrielle Fonrouge since 2014. it was done. ..

Morris didn’t have an article whose post was signed before Wednesday, a search on that website showed. According to her LinkedIn profile, she arrived in the tabloids in April after working as an associate producer at Sean Hanity’s Fox News Show. Her Instagram account, set private on Wednesday, shows a photo of former members of the Trump administration, Bannon and Sarah Sanders, and friends and former campaign adviser Roger J. Stone Jr. posing. Was included. Playing cards. (In July, the president commuted Mr Stone’s sentence for seven felony charges.)

Von Rouge has little to do with reporting or writing the article, three people who know how it was prepared said. She learned that the signature line would only appear in the story once it was published.

This article relies on documents allegedly taken from HardDrive, as Elder Biden, as Vice President, benefits the son of a former director of the Ukrainian energy company Brisma Holdings, Ukrainian America. It suggests that it has directed the foreign policy of Ukraine.

The article also suggests that Elder Biden met with Brisma’s adviser Vadim Pozarski. On Wednesday, a Biden campaign spokesman said Mr Biden’s official schedule did not indicate a meeting between the former Vice President and his advisers. Last month, two Republican-led Senate committees investigating the issue said they found no evidence of cheating by the former Vice President.

“The Post’s senior editors decided to publish the Biden file after a few days of effort established its benefits,” Allan said in an email.

The New York Times, The Washington Post, and The Wall Street Journal said they couldn’t independently validate post-article data, including hedge languages, by referring to an email allegedly “sent” to Hunter Biden at some point. I reported.

“The story has been scrutinized and Post supports the report,” a Post spokeswoman said in a statement.

Kenneth P. Vogel contributed to the report.

Source link

Back to top button