World

U.S. seizes news site linked to Ostan

In a press release Tuesday, the Justice Department announced a move that looked like a widespread crackdown on the Iranian media amid heightened tensions. Bilateral.

According to a press release, 30 websites have been removed, most of them related to Iran’s disinformation efforts.

press-tv.png
Screenshots of the English division of Iran’s national television after the site was seized by the United States

Iran’s state news agency, IRNA, has announced the seizure of the US government without further information.

At the same time, world powers have been working to revive Tehran’s tattered 2015 nuclear deal. This was a few days after Iran’s hard-line Attorney General, Ebrahim Raisi, won the election. On Monday, Raishi, known for his hostility to the West, I bet a strong position At his first press conference. He excluded meeting with President Biden, or negotiating Tehran’s ballistic missile program and support for local militias — concerns that the Biden administration hopes to be addressed in future talks.

Relations between Iran and the United States deteriorated in the years following President Trump’s withdrawal from Tehran’s nuclear trade and the return of devastating sanctions to the country. With that decision, Iran has gradually abandoned all restrictions on uranium enrichment over time. The country is currently not yet at the weapons grade level, but is enriching uranium to the highest level ever, 60%.

Iran is supporting radical groups in the region, such as Lebanese militant Hezbollah and Yemen’s Houthi rebels, seeking to exert influence in remote areas to counter enemies.

On Tuesday, the federal government visited the web addresses of several sites, including Press TV, the English division of Iran’s national television, the Al-Masirah satellite news channel operated by the Yemeni Houthi, and the Arabic channel Al-Alam of Iran’s national television. Deletion notification. The website was confiscated “as part of law enforcement” by the Bureau of Industry and Security, the Office of Export Enforcement, and the Federal Bureau of Investigation.

The US government has also taken over the domain name of the Gaza-based Islamic extremist group Hamas and the Palestinian Today news website, which reflects the views of the Islamic Jihad, and redirected the site to the same removal notice.

Launched in June 2007, Press TV is a state-owned English service for the Islamic Republic of Iran. The Iran-based website PressTV.ir was unaffected.

Most of the seized domains seemed to be “.net”, “.com”, and “.tv” domains. The first two are common top-level domains, not country-specific domains. On the other hand, “.tv” is owned by Tuvalu, an island country in the Pacific Ocean, but is managed by the US company Verisign. Acquiring a domain in a top-level domain specific to a major country, such as Iran’s “.ir”, tends to cause widespread international criticism as an infringement of sovereignty.

This is not the first time the United States has seized the domain name of a site that has been accused of disinformation.

In October, the Justice Department announced the removal of nearly 100 websites linked to Iran’s powerful Revolutionary Guard Corps. The U.S. said sites operating under the guise of genuine news outlets are conducting “global disinformation campaigns” to influence U.S. policy and promote Iran’s publicity around the world. ..

The Houthi rebel group in Yemen announced on Tuesday that the Almasila satellite news channel went offline without notice. The channel said it would continue its mission to “counter the piracy of the United States and Israel against our country by any means.”

According to Internet infrastructure expert Ron Gilmet, the responsibility for providing the name service for the domain name presstv.com has been switched to the Amazon name server during European time on mid-Tuesday afternoon. RiskIQ cybersecurity researchers have found a total of 24 seized sites sharing the same Amazon name server.

There are no private TV or radio stations in Iran. Satellite dish antennas are also widespread, but they are illegal. Therefore, IRIB monopolizes domestic radio waves.

Marzieh Hashemi, a prominent Press TV anchor woman who was arrested as an important witness in an unspecified criminal case in 2019 and appeared before a grand jury in Washington, told the Associated Press that the channel “clarified the reason.” He said he was having a hard time. Seizures.

While airing in Iran, Press TV focuses primarily on international affairs through a lens of how Islamic republican leaders view the world. Violent criticism of British and American foreign policy is common. Since the Islamic Revolution in 1979, IRIB has been in the hands of hardliners in support of the Iranian government.

Press TV has been in trouble with Western authorities over its coverage in the past. The Anti-Defamation League has criticized the channel as “one of the world’s leading dispensers of conspiracy anti-Semitism in English.”

U.S. seizes news site linked to Ostan

Source link U.S. seizes news site linked to Ostan

Back to top button